dinsdag 5 september 2017

Kumihimo vierkante schijf

 29-sept tot 1 okt 2017is het Crea Weekend in Hardenberg en ik mag voor de Wolkoker (http://www.dewolkoker.nl/ ) workshops  geven in de Kumihimo techniek ! Dit is een oude japanse vlechttechniek die in een nieuw jasje is gestoken.
Met de handige kumihimoschijven van de firma gbrouwer.nl en prachtig satijnkoord krijg je op een simpele manier heel snel een mooi resultaat. Ik heb al enige ervaring opgedaan met de ronde schijf (waarmee je veelal ronde werkstukken maakt) en nu is de beurt aan de vierkante schijf. Met deze schijf creëer je schitterende platte vlechtwerkjes die je kunt verwerken tot een armband, een riem of bijvoorbeeld de schouderband van een tas.

Ik ben lekker aan het experimenteren met patroontjes en de verschillende manieren om te vlechten. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor satijnkoord omdat het zo prettig werkt en mooi glanst. Maar met gewoon garen van wol of katoen, of zelfs borduurgaren kun je ook prima werken. In de toekomst wil ik ook kralen gaan toevoegen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten